State-Owned Broadcaster Found Guilty of Defamation

The Federal First Instance Court Ninth Civil Bench at Lideta on Tuesday found the state-owned broadcaster, the Ethiopian Radio and Television Agency (ERTA), guilty of defamation. The charge that was brought by Unity Democracy and Justice (UDJ) party accused ERTA of producing and broadcasting a documentary film entitled ‘Akeldama’, which it said had the intention of defaming the party.

The documentary that was aired on ETV showed individuals who lost their membership from the party because of disciplinary measures or those who had terminated their membership because of their own free will as if they were still members of the party, Click Here to Read More

See Also:  Ethiopia's Government Faces Its Biggest Political Crisis Since Coming To Power In 1991 : NPR

Recommended For You

Leave a Reply

Your email address will not be published.

More From Our Site